Mammaträning

Mammaträning

Du vet väl att det är positivt att träna under sin graviditet och efter en förlossning. Styrketräning kan bland annat ge smärtlindring och minska trötthet. Med hjälp av utbildade instruktörer kan vi anpassa träningen utifrån individens behov och förutsättningar under våra 8 veckor tillsammans.

Vad innebär det?

I en graviditet vidgas alla kvinnors bäckenmuskel till 340%, därför är du inte ensam om att ha tappat kontrollen med din kropp och bäckenbotten.
Hos oss får du i en trygg miljö träffa andra mammor med sina bebisar antingen i magen eller utanför i famnen.
Vårt mål är att fånga upp dig som vill komma igång med träningen för att du ska orka att bära på din skatt hela dagarna, men samtidigt få vara en energifylld och starkare mamma.

Mamma steg 1 –

Här riktar vi oss till dig som gravid och nybliven mamma. Vi kommer börja med att lägga fokus på enklare rörelseträning för att öka blodcirkulationen eftersom den tar ned svullnaden och hjälper till med läkningen av till exempel bristningar men succesivt öka intensiteten med individanpassad modifiering.

· Gravid:
Du har passerat graviditetsvecka 13.

· Postpartum:
Kejsarfödsel efter tidigast 8 veckor
Vaginal födsel efter tidigast 4 veckor

Mamma steg 2 –

Här har du redan kommit igång med träningen på någon nivå efter din förlossning. Antingen i vår Mamma steg 1 eller på egen hand. Vi tränar i grupp tillsammans med andra mammor och deras barn.
Instruktör kommer vara på plats för att individanpassa de gemensamma träningsövningarna.

Myter –

”Det är så det är att vara gravid, finns inget att göra”. – FALSKT

”Du får inte göra crunches (sit-ups) under graviditeten” – FALSKT

”Du får inte göra övningen XX när du går in i graviditetsvecka XX” – FALSKT

När: Onsdag med start vecka. 11 Steg 2 kl. 11:30 steg 1 kl. 12:30

Pris: 1022 kr för 7 tillfällen.

Anmälan: Öppnar lördag den 17/2 kl. 10:00

Boka